31/03/2022

Benecol on jälleen Suomen luotetuin terveysvaikutteinen elintarvikemerkki

Benecol

Benecol on valittu Luotetuin Merkki -tutkimuksessa kymmenettä vuotta peräkkäin Suomen luotetuimmaksi terveysvaikutteiseksi elintarvikemerkiksi. Merkin saama osuus kategorian äänistä oli 21 prosenttia. Miesten joukossa luottamus merkkiä kohtaan oli suurimmillaan. Miehistä 26 prosenttia nimesi Benecolin eniten luottamakseen terveysvaikutteiseksi elintarvikemerkiksi.

Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään eniten luottamansa merkin kysytyssä tuotekategoriassa, jonka jälkeen he arvioivat viiden eri ominaisuuden sopimista tähän tuotemerkkiin asteikolla 1-5. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen. Lisäksi kysyttiin kuinka todennäköisesti vastaaja valitsisi mainitsemansa merkin ostotilanteessa ja onko vastaaja valitsemansa merkin asiakas/onko käyttänyt viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana ja voisiko suositella sitä muille. Benecolin nimenneistä vastaajista 61 prosenttia olisi valmis suosittelemaan merkkiä muille, mikä oli kategorian korkein tulos.

__________________________________________________________________________

Meillä jokaisella on vain yksi sydän. Me kaikki haluamme pitää oman ja läheistemme sydämet terveinä ja elinvoimaisina mahdollisimman pitkään.

Suomalainen innovaatio Benecol® haluaa tehdä parhaansa suomalaisten sydänten eteen. Kohonnut kolesteroli on sepelvaltimotaudin merkittävä riskitekijä. Benecol-tuotteiden tehoaine kasvistanoliesteri alentaa tehokkaasti kolesterolia, joten käyttämällä päivittäin Benecol-tuotteita hellit sydäntäsi joka päivä.

Tutustu tuotteisiin www.benecol.fi

__________________________________________________________________________

CIL Suomi Oy/Valitut Palat teetti vuosittaisen tutkimuksen Suomessa nyt 22. kerran. Yhteistyökumppanina oli brittiläinen Wyman Dillon -tutkimustoimisto. Tutkimus toteutettiin nettikyselynä ja vastaajia oli 2 006. Otos poimittiin CIL Suomi Oy:n asiakasrekisteristä. Tulokset painotettiin iän (20+ vuotta) ja sukupuolen mukaan väestöä vastaavaksi.

Tutkimuksessa selvitettiin avoimilla kysymyksillä, mitkä ovat kyselyyn vastanneiden mielestä luotetuimmat tuotemerkit kaikkiaan 40 eri tuoteryhmässä.

Lisätietoja tutkimuksesta ja sen tuloksista antaa tutkimuspäällikkö Tiina Suomela, 050 5955 143, tiina.suomela@valitutpalat.fi