Useat tutkimuksessa luotetuimmiksi äänestetyt tuotemerkit käyttävät Luotetuin Merkki -logoa näyttävästi markkinoinnissaan. Logo näkyy televisiossa, myymälöissä, printtimainonnassa, autoteippauksissa, apteekeissa, netissä, sosiaalisessa mediassa, uutiskirjeissä, ulkomainonnassa, tuotepakkauksissa, messuilla ja tapahtumissa.
Myös kuluttaja hyötyy Luotetuin Merkki -tutkimuksesta. Uusia tuotteita tulee markkinoille kaiken aikaa ja kuluttajan on joskus vaikea tietää onko tuote kokeilemisen arvoinen. Kalliimmissa hankinnoissa, kuten auton tai asunnon ostotilanteessa voi myöskin mietityttää, mihin uskaltaa sijoittaa rahansa. Luotetuimpia Merkkejä kysytään tavallisilta suomalaisilta kuluttajilta ja usein paras ja rehellisin neuvontaja on toinen kuluttaja, jolla on kokemusta tuotteesta.
Logo tunnetaan ja tunnistetaan vuosi vuodelta paremmin. Logon tunnettuutta mitataan vuosittain Syno Int -nettipaneelissa. Vuoden 2022 kyselyssä vastaajina oli 1 012 suomalaista, 18-80 -vuotiasta henkilöä. Vastaajista puolet tunnisti logon.