04/02/2016

Luotetuin merkki näkyy

Tutkimuksessa luotetuimmiksi äänestetyt tuotemerkit saavat käyttää Luotetuin Merkki -logoa kaikessa markkinoinnissaan ja esimerkiksi tuotepakkauksissaan. Logo näkyykin televisiossa, myymälöissä, printtimainonnassa, autoteippauksissa, apteekeissa, netissä, sosiaalisessa mediassa, uutiskirjeissä, ulkomainonnassa, tuotepakkauksissa, messuilla ja tapahtumissa.

Myös kuluttaja hyötyy Luotetuin Merkki -tutkimuksesta, kertoo Valittujen Palojen tutkimuspäällikkö, Tiina Suomela: – Uusia tuotteita tulee markkinoille kaiken aikaa ja kuluttajan on joskus vaikea tietää onko tuote kokeilemisen arvoinen. Esimerkiksi tietokoneita tai kameroita voi olla vaikea verrata, jos ei itse satu olemaan asiantuntija. Kalliimmissa hankinnoissa, kuten auton tai asunnon ostamistilanteessa voi myöskin mietityttää, mihin uskaltaa sijoittaa rahansa. Luotetuimpia merkkejä kysytään tavallisilta suomalaisilta kuluttajilta ja usein paras ja rehellisin neuvontaja on toinen kuluttaja, jolla on kokemusta tuotteesta, Suomela toteaa.

Logo tunnetaan ja tunnistetaan vuosi vuodelta paremmin. Tunnettuutta mitataan nettipaneelissa/Syno Int. Uusimmassa, vuoden 2018 kyselyssä vastaajina oli 1 009 suomalaista, 18-80 -vuotiasta henkilöä, joista 43 % tunnisti logon.

Päivitämme sivustoa parhaillaan. Pahoittelemme sivuston päivityksestä johtuvaa häiriötä.